Jaka alternatywa dla wózków widłowych VNA oraz reach truck?

0
404

W niniejszym artykule przedstawiamy konkurencyjne rozwiązanie dla wózków widłowych VNA oraz reach-truck jakim jest wózek widłowy BENDI. Jakimi zaletami się charakteryzuje i czym różnią.

Wózki widłowe

Wózek widłowy a właściwie wózek jezdniowy to pojazd mechaniczny, który jest przeznaczony do transportu towarów magazynowych. Z reguły jest wykorzystywany w tak zwanym transporcie bliskim, czyli w pracach rozładunkowych. Towary, jakie są przewożone za pomocą wózków widłowych z reguły są umieszczone na paletach.

Warto zauważyć, że na rynku są wózki widłowe do standardowych magazynów oraz wózki wysokiego składowania. Z reguły o magazynach wysokiego składowania mówimy wtedy, gdy towary są umieszczane na wysokości od 7 metrów w górę.

To jakie wózki widłowe będą stosowane w danym magazynie wpływa na efektywne wykorzystanie przestrzeni magazynowej. Jeśli są to wózki, które mogą poruszać się po wąskich alejkach to pozostaje więcej powierzchni na regały i efekcie kubatura magazynu jest wykorzystana lepiej. Mając to na uwadze producenci wózków widłowych proponują różne rozwiązania, które wpasowują się w pracę na wąskich przestrzeniach. Kilka z nich krótko opisujemy w tym artkule.

Rodzaje wózków: VNA, reach-truck oraz BEDI

Wózek widłowy wysokiego składowania VNA to wózek widłowy, który służy do pracy w wąskich przestrzeniach. Z reguły są stosowane w korytarzach magazynowych mających około 1800mm. Wózki tego typu zazwyczaj są tak zwanymi wózkami satelitarnymi co oznacza, że mają możliwość wyjeżdżania na zewnątrz magazynu w celu prowadzenia załadunku oraz rozładunku samochodów dostawczych. Poza tym, w przypadku wózków tego typu trzeba wygospodarować miejsce na tak zwany korytarz transferowy (który zazwyczaj około 5 metrów) służący do zawracania wózkiem. Poza tym, trzeba zauważyć, że wózki VNA wymagają inwestycji na zamontowanie prowadzenia indukcyjnego lub szynowo-rolkowego. Z reguły nawet przy niewielkich magazynach wiąże się to z kosztem rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Kolejnym rozwiązaniem są wózki reach-truck, jednak one wymagają korytarza roboczego o szerokości wynoszącej około 3 metry. W związku z czym zastosowanie takich wózków sprawia, że powierzchnia magazynowa nie jest wykorzystana w sposób efektywny.

Alternatywnym rozwiązaniem jest skorzystanie z wózków widłowych BENDI. Jest to rozwiązanie konkurencyjne dla wózków przegubowych do wąskich korytarzy.

Tego typu wózki różnią tym od przestarzałych typów VNA oraz reach-truck przede wszystkim tym, że efektywniej wykorzystują przestrzeń magazynową. Pozwalają na składowanie nawet kilkudziesięciu procent palet więcej na tej samej powierzchni. Poza tym, wdrożenie BENDI jest nieco tańsze, bo nie ma dodatkowych kosztów związanych z zakupem i montażem prowadzenia szynowego lub indukcyjnego. Nie ma tez kosztów związanych z wymianą posadzki (VNA lub reach-truck wymaga idealnie równej posadzki co czasami wiąże się z kosztami).

Podsumowując, BENDI to ciekawe rozwiązanie, które warto rozważyć szukając alternatywy dla wózków VNA oraz reach-truck.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę.